SPIRULINA: Moje iskustvo

August 27, 2019

20190715_133345

Iako je naš organizam stvoren tako da se sam zaštiti od štetnih vanjskih uticaja jasno je da nepravilna ishrana, stres, određene dugotrajne terapije medikamentima ili nedostatak sna dovodi do slabljenja imunološkog sistava što direktno implicira različite  zdrastvene probleme. Vjerujem da se većina nas, barem u određenoj mjeri, uvijek trudi imati balansiranu ishranu bogatu vitaminima i mineralima, ali ni to opet ne bude dovoljno.  Sve mame sa dvoje djece razumijeti. Toliko je obaveza oko njih i brige oko njihove ishrane da smo mi uvijek na zadnjem mjestu. :-)

Moram priznati da sam jako davno čula za spirulinu ali se nikada nisam bliže upoznala sa sastavom niti sam je konzumirala. Kako je mahom poznata kao “alga za mršavljenje” nije me pretjerano privlačila jer za istim nisam imala potrebe ali me je sada zainteresovala  zbog obilja hlorofila o kojem sam u zadnje vrijeme dosta čitala.

Hlorofil ima antiseptičko i antiinflamacijsko – anti upalno djelovanje, reguliše probavu i bogat je izvor magnezija, vitamina K, vitamina C, folne kiseline, željeza, kalcija i proteina, alkalizira organizam i sprečava razvoj bakterija, gljivica, virusa i parazita. Izuzetno je snažan antioksoidans  i najbogatiji izvor beta karotena tj. sadrži ga čak deset puta više nego mrkva. Beta karoten je najefikasniji nutrijent u borbi protiv slobodnih radikala koji oštećuju ćelije, ubrzavaju starenje i povećavaju rizik od raka.
Uz beta karoten spirulina sadrži i zaksantin, takođe snažan antioksidans koji djeluje preventivno na živčani sistav, mozak i oči.


DSC_0203

Ova plavo – zelena alga ne raste u slanim, već u slatkim vodama, pa je kao takva veoma česta za jezera i ribnjake širom svijeta. Upravo je ta rasprostranjenost i prilagodljivost ono po čemu je spirulina posebna, može se proizvoditi gotovo u svakom dijelu svijeta.  Nakon branja, spirulina se pretvara u gustu pastu, koja se zatim suši i pretvara u prah ili pahuljice.

Ova famozna alga ima visokovrijedni učinak na poboljšanje kvalitete zdravlja, jer osigurava gotovo sve životne važne sastojke te je danas postala najomiljeniji proizvod diljem cijelog svijeta. Osim hlorofila koji sam spomeula, spirulina je bogata mnogim vitaminima, mineralima, esencijalnim masnim kiselinam a i beta karotenom.

Bio Spirulina koju ja konzumiram je naručena sa sajta kanamarket.com a direktan link vam ostavljam OVDJE ,kako ne biste lutali. Uzela sam pakovanje od 300 komada jer je najisplativije, košta 25,20 KM.

Na samoj ambalaži piše način na koji je upotrebljavati ali nikada nije striktno određeno pa je recimo na mojoj bočici  naznačeno “2-5 tableta 2 puta dnevno, 15 minuta prije obroka”. Ja sam konzumirala 4 tablete prije doručka i 2 ili 3 tablete prije ručka uz 2 dcl vode i to u periodu od kraja juna do sredine avgusta otprilike.

Šta sam primjetila?

  • Imunitet

Cijeli period sam bila potpuno zdrava a kontrolna krvna slika koju sam radila prije par dana je bila savršena. Doslovno!

  • Nivo energije

Ovo je nešto sa čime sam se borila ranije i tačno znam da primjetim periode kada je situacija bolja ili lošija. Ovdje sam  nakon možda desetak sam primjetila prve pomake, bila sam manje umorna, imala sam više elana i nisam malaksala u kasnim poslijepodnevnim satima nakon posla i ručka.

  • Smanjen apetit

Nakon dvadesetak dana sam primjetila da više nisam gladna naveče. Mogla sam leći u krevet bez večere, a to ranije je bio slučaj. Definitivno nisam osjećala preveliku glad u tom periodu i uspjevala sam se zavarati. Čak sam i izgubila 2kg… Jer, ipak se nije večeralo. :)

  • Unos tečnosti

Ovdje je promjena ogromna! Primjetila sam da imam neuporedivo veću potrebu za unosom tečnosti pa sam umjesto svoje standardne 3-4 čase počela konzumirati sigurno duplo više. Čini mi se da je ovo stavka koja je doprinjela i manjem apetitu i bržem čišćenju organizma od toksina i povećanju nivoa energije. Možda je subjektivan zaključak ali zaista sam stekla takav utisak.

DSC_0187

DSC_0202

Sto se generalnih preporuka tiče, standardna dnevna doza spiruline je 500 mg, no prema potrebama se može povećati i do 3 grama dnevno.

Mislim da definitivno nemate šta izgubiti. Ova alga je puna proteina, minerala i drugih hranjivih elemenata da neki naučnici tvrde da bi mogla riješiti svjetski problem gladi. Ne znam da li će to biti slučaj, mada bi bilo sjajno ali vam nikako ne može odmoći. Barem meni nije.

DSC_0213

NAPOMENA: Spirulina se ne preporučuje osobama sa autoimunim bolestima  jer može pojačati aktivnost imunološkog sustava, bubrežnim bolesnicima, osobama sa hipertireozom štitnjače, te oboljelima od fenilketonurije metaboličkog  poremećaja. Iako se često navodi da je dozvoljena primjena kod djece, dojilja i trudnica, ja vam savjetujem da se ipak konsultujete sa ljekarom prije nego što bilo šta uradite na svoju ruku.

20190715_133422

Imate li iskustva sa spirulinom?

Pišite mi…



Objavite komentar